Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Passbeskrivningar

Minst 5 pers/pass, ring vid förhinder 0550-13130
På bokningssidan ser du eventuella ändringar av passen.

 

 

 

 

 

Aerobics

Ett klassiskt aerobic pass -low impact .
Lättare stegkombinationer som upprepas, lagom med snurr.
Konditionspass.

CrossFitness

Vi tränar styrka och kondition i 6 min-intervaller.
Alla tränar efter egen kapacitet och vi stöttar varandra.
God idé att vara uppvärmd innan.

CrossFitness Gym

Vi tränar styrka och kondition.
6 stationer med 5-6 min arbete på varje.
Alla tränar efter egen kapacitet och vi stöttar varandra.
Mycket fokus på teknik.
Passet är sammanlagt 40 min långt och du får gärna vara uppvärmd innan.

Core

Styrke- och stabiliseringspass med enkel koreografi i grupp, för kroppens kärna
(mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur)
Kropp och redskap används som motstånd.
Pulsökande övningar som inslag finns i passet, hopp förekommer men kan undvikas.
Passar utmärkt att kombinera med annan styrke/konditionsträning.

Coreball

Ett styrkepass där vi utför rörelser på boll, vilket gör övningarna extra effektiva i att stärka rygg, mage och bål för en frisk rygg och god hållning.
Vikter används för att ge armar och ben lite mer styrketräning.

Easy Line

Cirkelträning.
Du tränar både kondition, styrka, uthållighet och förbränning.
Anpassa intensitetsnivån efter dig själv och få en flexibel och effektiv träning.
Passar alla och ger bra resultat.

FredagsFys

Vi samlar ihop krafterna och kör ett pass innan helgen, olika veckor, olika pass.
Ett smörgåsbord av träning när den är som bäst!
Se bokningssidan för info om aktuellt pass.

Fokus

Dags för kropp och knopp att Fokusera!
Ett kompletterande pass med fokus på övningar och instruktion som kan hjälpa dig i din vardag och att få ut mera av din träning!
Vi jobbar med andning, rörlighet, teknik, balans och fokusering.
With the right power and mindset...you're all set.
Passar alla!

GymCircle

Stationsträning.
Effektiv styrketräning och konditionsträning i ett pass.
Plats: Gymmet.

HIIT 50

Högintensiv Intervall Träning.
Passet skall ge dig en ordentlig pulshöjning under samtidig styrketräning. 4x12 min.
Övningar växlas utan paus.

MAX

Ett högintensivt pass där vi ger just, MAX!
30 minuters riktigt slit som kommer variera och se olika ut från gång till gång.
Vi kommer jobba ”på tid” varierat med ”repetitioner”.
Ibland i par och ibland ensamma.

MamaOutCore

Ett pass som väcker musklerna igen, efter att du fött ditt barn och varit på efterkontroll. Bäckenbottenträning på ett funktionellt sätt samt uppträning av bålmuskulatur.
Du tränar tillsammans med din bebis och andra mammor i samma situation.
En fokusering på rygg och mage som kontinuerligt går över mer och mer på helkroppsträning.

Träningen sker utomhus med barnet i vagn för transport, vid dåligt väder tränar vi inomhus, ha därför med dubbel uppsättning skor.

Medlem 0kr
Icke medlem 60kr

Mediyoga

En terapeutisk yogaform (utvecklad genom forskning för den svenska hälso och sjukvården.) MediYoga karaktäriseras av andningsövningar tillsamman med mjuka rörelser fokus och koncentrationstekniker avslappning och meditation skapar en djupgående balans och terapeutisk effekt.
Det mjuka och meditativa utförandet kan utföras oavsett fysiska och psykiska begränsningar men även du som är fullt frisk kan bli hjälpt till en större medvetenhet stabilitet lugn och harmoni.

MorgonPasset

Cirkelträningspass där vi jobbar med 12 övningar i olika långa intervaller.
Övningarna kommer variera med puls, styrka och rörlighet.

McCross

McCROSS är för de tuffa!
Du utmanas att ge det Maximala med ökad kondition, styrka och spänst som resultat.
Oavsett tidigare erfarenheter vägleder instruktören dig för bästa upplevelse av McCross.

Outdoor Bootcamp

Högintensiv träning utomhus i grupp.
Muskulaturen får träna styrka, snabbhet och syreupptagningsförmågan förbättras.
Vid dåligt väder körs Crottfitness i gymmet så tänk på att ha med dubbel uppsättning skor.

Pilates

I Pilates tränas styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning. Pilatesträningen hjälper till att bygga upp styrkan i hela kroppen, med tonvikt på Core-muskulaturen.
Träningen kan med fördel kombineras med konditionsträning innan.

PowerCircle

Klassisk cirkelträning där du på olika sätt tränar kroppens muskler och uthållighet.
12 stationer med olika övningar; styrke kombinerat med uthållighet.

Power

Effektivt pass på 25 minuter där vi jobbar med kroppen som enda motstånd. Det är 2 övningar i varje 4 minuters intervall. 1 övning är 20 sekunder och den andra 10 sekunder.

Pump

Enkla Skivstångsövningar i takt till pumpande musik. Du bestämmer själv hur tungt/lätt du kör och resultatet blir muskelkondition och styrka.

StyrKA

Ett svettigt och enkelt styrkepass. Upplägget är som följer: Uppvärmning på stepbräda och sedan rejäla övningar med viktstång och hantlar. En rejäl genomkörare!

Styrkespinning

En effektiv blandning av spinning på cykel och styrkeövningar på golv med viktplatta.
Då du jobbar efter egen förmåga passar det alla!
Passet ger möjlighet till riktigt effektiva intervaller.

Styrkeyoga

Genom olika kroppspositioner och en aktiv andning arbetar vi med styrka, balans, rörlighet, smidighet, koncentration, fokus och avspänning. Målet är inte att bli så vig som möjligt, utan att få jobba efter egna förutsättningar med möjligheter till utmaning.
Tisdagspassen inspirerade av "HatahYogaFlow"
Torsdagspassen inspirerade av "AshtangaYoga"
Skillnaden: Mer flöde på Tisdagspassen, i Ashtanga hålls positionerna något längre.

Skivstång

Alla klassiska övningar: benböj, utfall, marklyft, rodd, bänkpress etc.
Varvas med pulshöjare.

Stretch

Efter ett tufft träningspass är det skönt att stretcha.
Genom att regelbundet stretcha får vi en smidigare kropp vilket är ett steg mot en bra form.
Att kunna röra sig obehindrat och utan smärta gör livet enklare och är en bra investering för en rörligare kropp.

StrongByZumba tm

Är ett gruppträningsprogram som lättast kan beskrivas som en kombination av HIIT, egna kroppsviktsövningar, styrka och kondition - givetvis under ledning av musik.
Musiken är, som i alla former av Zumba ®, en viktig del av passet.
Rörelserna är synkroniserade med musiken och tempot som ger passet en hög intensitet.
Genom att använda sig av sin egen kroppsvikt, kommer man att få muskulär uthållighet, toning och definition, och givetvis den stora glädjen att träna tillsammans till härlig musik. Inget danspass.

Spinning

Inspirerande musik och peppande ledare guidar dig i ett effektivt konditionspass som, via varierade positioner på cykeln samt tempo & motstånd, tränar hjärta och lungor.
En fiktiv bana av backar och raksträckor tränar dig optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

Tabata

Tabata är en intervallform där man kör 8 set på 20 sekunder och tar i "för kung och fosterland". Därefter följer 10 sekunders vila.
Detta kör man i 8 set som tillsammans varar 4 minuter.
Hur många set man gör kan man välja själv.

Zumba ®

Zumba är en rolig och upplivande träningsform där de latinska rytmerna står i fokus.
Du lär dig grundstegen till ett flertal latinamerikanska dansstilar och svänger till den heta musiken.

Överkropp

Ett överkroppsorienterat pass med core-övningar och fokus på balans och stabilitet.
Vi använder redskap och kroppstyngden.

08-spinning

Varierande tidsintervaller följt av återhämtningspauser, men när det är intervaller - Då kör vi!

30/20-spinning

30min med 4-6min låtar där vi följer gunget i musiken.
20min med 45sek och 90sek intervaller med kortare pauser emellan.