Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Passbeskrivningar

Minst 5 pers/pass, ring vid förhinder 0550-13130
På bokningssidan ser du eventuella ändringar av passen.

 

Se aktuellt schema, för aktuella pass!

 

 

 

 

 

Aerobics

Ett klassiskt aerobic pass -low impact .
Lättare stegkombinationer som upprepas, lagom med snurr.
Konditionspass.

ABC

Armar, ben, core styrkepass med fokus på tex armar men samtidigt kroppskontroll med balans-core och benarbete. Vi arbetar igenom hela kroppen och får upp pulsen

BURN

Styrka, uthållighet, mjölksyra! Nya passet med vår nya instruktör Tobbe.

Core

Styrke- och stabiliseringspass med enkel koreografi i grupp, för kroppens kärna
(mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur)
Kropp och redskap används som motstånd.
Pulsökande övningar som inslag finns i passet, hopp förekommer men kan undvikas.
Passar utmärkt att kombinera med annan styrke/konditionsträning.

Coreball

Ett styrkepass där vi utför rörelser på boll, vilket gör övningarna extra effektiva i att stärka rygg, mage och bål för en frisk rygg och god hållning.
Vikter används för att ge armar och ben lite mer styrketräning.

CoreFlex

Grunden för att stärka bålen, får du här. Övningar från Pilates och Yoga gör dig stark och smidig på samma gång.

Easy Line

Cirkelträning.
Du tränar både kondition, styrka, uthållighet och förbränning.
Anpassa intensitetsnivån efter dig själv och få en flexibel och effektiv träning.
Passar alla och ger bra resultat.

Fokus

Dags för kropp och knopp att Fokusera!
Ett kompletterande pass med fokus på övningar och instruktion som kan hjälpa dig i din vardag och att få ut mera av din träning!
Vi jobbar med andning, rörlighet, teknik, balans och fokusering.
With the right power and mindset...you're all set.
Passar alla!

Hatha/Yoga

Detta pass fokuserar på styrka, balans och rörlighet tillsammans med andningen. Passet innehpller stående, sittande och liggande positioner. Alla kan delta då passet erbjuder modifikationer. 

Hemliga lådan

Ett överraskningspass där allt kan hända och effektiv träning garanteras.

Lunch-HIIT

Intervallbaserad kondition- och styrketräning, i ett. Effektiv träning  då alla stora muskelgrupper engageras.

MAX

Ett högintensivt pass där vi ger just, MAX!
30 minuters riktigt slit som kommer variera och se olika ut från gång till gång.
Vi kommer jobba ”på tid” varierat med ”repetitioner”.
Ibland i par och ibland ensamma.

MamaCore

MamaCore – Ett pass som väcker musklerna igen, efter att du fött ditt barn och varit på efterkontroll. Bäckenbottenträning på ett funktionellt sätt samt uppträning av bålmuskulatur. Du tränar tillsammans med din bebis och andra mammor i samma situation. En fokusering på rygg och mage som kontinuerligt går över mer och mer på helkroppsträning.

Du som ej är medlem hos oss, är ändå välkommen att deltaga. Kostnaden för passet är då 60:-, och betalas i receptionen, innan pass.

 

 

MediYoga

Ett pass för dig som vill finna harmoni, balans i kropp och sinne. Vi påverkar vår inre blanas genom mantran, andningstekniker, fysiska rörelser, djup avslappning och meditation

Meditation

Ett pass för dig som vill finna harmoni, balans i kropp och sinne. Vi påverkar vår inre balans genom mantran, andningstekniker, fysiska rörelser, djuv avslappning och meditation

OutDoor

Passen syftar till att kondition och styrka skall förbättras. Arbete med stora muskelgrupper, teknik där spänst och explosivitet finns med. Löpning ingår som delmoment. Klädsel efter väder, gärna träningshandskar. Se anslag för varje enskilt pass.

Pilates

I Pilates tränas styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning. Pilatesträningen hjälper till att bygga upp styrkan i hela kroppen, med tonvikt på Core-muskulaturen.
Träningen kan med fördel kombineras med konditionsträning innan.

PowerCircle

Klassisk cirkelträning där du på olika sätt tränar kroppens muskler och uthållighet.
12 stationer med olika övningar; styrke kombinerat med uthållighet.

POWERCORE

Styrke- och stabiliseringspass med enkel koreografi i grupp, för kroppens kärna (mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur). Du bygger en stabil kropp med bra hållning och balans.
Både kropp och redskap används som motstånd.

Power

Effektivt pass på 25 minuter där vi jobbar med kroppen som enda motstånd. Det är 2 övningar i varje 4 minuters intervall. 1 övning är 20 sekunder och den andra 10 sekunder.

PumpNstretch

Enkla skivstångsövningar i takt till pumpande musik. Du bestämmer själv hur lungt/lätt du kör och resultatet blir muskelkondition och styrka

Styrkespinning

En effektiv blandning av spinning på cykel och styrkeövningar på golv med viktplatta.
Då du jobbar efter egen förmåga passar det alla!
Passet ger möjlighet till riktigt effektiva intervaller.

Skivstång

Alla klassiska övningar: benböj, utfall, marklyft, rodd, bänkpress etc.
Varvas med pulshöjare.

StepMix

Lättare StepUp med återkommande stegkombinationer (kondition) som varvas med skivstång (styrka).

S B U

Här blandar vi styrka, balans och uthållighet. Vi jobbar med egen kroppsvikt och med redskap (Ej skivstänger). Korta pulshöjande inslag varvas med styrka och balans. Vi fokuserar på att hela kroppen får en skön genomkörare. 

Stretch

Efter ett tufft träningspass är det skönt att stretcha.
Genom att regelbundet stretcha får vi en smidigare kropp vilket är ett steg mot en bra form.
Att kunna röra sig obehindrat och utan smärta gör livet enklare och är en bra investering för en rörligare kropp.

Spinning

Inspirerande musik och peppande ledare guidar dig i ett effektivt konditionspass som, via varierade positioner på cykeln samt tempo & motstånd, tränar hjärta och lungor.
En fiktiv bana av backar och raksträckor tränar dig optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

Tabata Flex

Olika övningar för styrka och puls.Tidsintervallerna varierar. Vår egen kroppsvikt och olika redskap används för att få ut så mycket som möjligt av passet.

Tabata

Tabata är en intervallform där man kör 8 set på 20 sekunder och tar i "för kung och fosterland". Därefter följer 10 sekunders vila.
Detta kör man i 8 set som tillsammans varar 4 minuter.
Hur många set man gör kan man välja själv.

Överkropp

Ett överkroppsorienterat pass med core-övningar och fokus på balans och stabilitet.
Vi använder redskap och kroppstyngden.

08-spinning

Varierande tidsintervaller följt av återhämtningspauser, men när det är intervaller - Då kör vi!

30/20-spinning

30min med 4-6min låtar där vi följer gunget i musiken.
20min med 45sek och 90sek intervaller med kortare pauser emellan.

Yin/Yoga

I yinyoga stannar man kvar i positionerna längre. Här är posistionerna sittande eller liggande. Detta inenbär att vi arbetar med kroppens bindväv, den hinna som omsluter alla kroppens muskler och förbinder vävnader med varandra. Bindväven blir mer töjbar och elastisk. Detta är en mer återhämtade variant av yoga och ger en djup och skön avslappnande effekt som kan upplevas under fler.