Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Passbeskrivningar

 

 

 

 

CORE
Styrke- och stabiliseringspass med enkel koreografi i grupp, för kroppens kärna 
(mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur) Kropp och redskap används som motstånd. Pulsökande övningar som inslag finns i passet, hopp förekommer men kan undvikas.
Passar utmärkt att kombinera med annan styrke/konditionsträning.

SKIVSTÅNG
Alla klassiska övningar: benböj, utfall, marklyft, rodd, bänkpress etc. 
Varvas med pulshöjare.

TABATA
Tabata är en intervallform där man kör 8 set på 20 sekunder och tar i "för kung och fosterland". Därefter följer 10 sekunders vila.

Detta kör man i 8 set som tillsammans varar 4 minuter.
Hur många set man gör kan man välja själv.

 

OUTDOOR
Passen syftar till att kondition och styrka skall förbättras. Arbete med stora muskelgrupper, teknik där spänst och explosivitet finns med. Löpning ingår som delmoment. Klädsel efter väder, gärna träningshandskar. Se anslag för varje enskilt pass.

 

 

MAX
Ett högintensivt pass där vi ger just, MAX! 
30 minuters riktigt slit som kommer variera och se olika ut från gång till gång. Vi kommer jobba ”på tid” varierat med ”repetitioner”. Ibland i par och ibland ensamma.

SPINNING
Inspirerande musik och peppande ledare guidar dig i ett effektivt konditionspass som, via varierade positioner på cykeln samt tempo & motstånd, tränar hjärta och lungor.

En fiktiv bana av backar och raksträckor tränar dig optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

PUMP
Enkla Skivstångsövningar i takt till pumpande musik. Du bestämmer själv hur tungt/lätt du kör och resultatet blir muskelkondition och styrka. optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

XFIT
Stationsträningmed intervaller, där vi blandar både styrka och kondition. Enkla övningar, där vi satsar på högintensivträning.

 

 

 

 

 

2i1/CORE
Enkla övningar där du känner att tränar fram och baksida
2i1/RUMPA
Grund övningar för att stärka rumpa och ländrygg

STYRKA & UTHÅLLIGHET
Längre intervaller där kondition och styrkemoment varvas för att förbättra uthållighet och flås.

 

FYSIOFLEX
Utmana och träna din styrka, rörlighet och flexibilitet i ett behagligt tempo. Perfekt för dig som behöver vinna rörlighet, slappna av i muskulaturen och träna din kroppskontroll.

YOGA ME 
Yoga med fokus inåt. Anding, avslappning och meditation.

 

 

 

 

ÖVERKROPP
Ett överkroppsorienterat pass med core-övningar och fokus på balans och stabilitet.

Vi använder redskap och kroppstyngden.

ARENAFYS

STYRKESPINNING

LOOP

 

 

 

 

STARKARE

TGIF

KONDISTEP