Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Passbeskrivningar

Minst 5 pers/pass, ring vid förhinder 0550-13130
På bokningssidan ser du eventuella ändringar av passen.

 

Se aktuellt schema, för aktuella pass!

 

 

 

 

 

BURN

Styrka, uthållighet, mjölksyra! Nya passet med vår nya instruktör Tobbe.

Core

Styrke- och stabiliseringspass med enkel koreografi i grupp, för kroppens kärna
(mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur)
Kropp och redskap används som motstånd.
Pulsökande övningar som inslag finns i passet, hopp förekommer men kan undvikas.
Passar utmärkt att kombinera med annan styrke/konditionsträning.

DistansSpinning (75min)

 

Pyramider. Fokus på uthållighet och benstyrka.

 

Easy Line

Cirkelträning.
Du tränar både kondition, styrka, uthållighet och förbränning.
Anpassa intensitetsnivån efter dig själv och få en flexibel och effektiv träning.
Passar alla och ger bra resultat.

Fokus

Dags för kropp och knopp att Fokusera!
Ett kompletterande pass med fokus på övningar och instruktion som kan hjälpa dig i din vardag och att få ut mera av din träning!
Vi jobbar med andning, rörlighet, teknik, balans och fokusering.
With the right power and mindset...you're all set.
Passar alla!

GymCircle

Stationsträning.
Effektiv styrketräning och konditionsträning i ett pass.
Plats: Gymmet.

Hemliga lådan

Ett överraskningspass där allt kan hända och effektiv träning garanteras.

Intense

Intense är ett effektivt pass på 45 minuter.
Här tränar du högintensivt i olika intervaller för att förbättra din kondition, styrka och för att utmana dig själv fysiskt.

KondiBox

40 minuters konditionspass med slag och sparkar (mot pads) i olika kombinationer, avslutas med styrka.

Kundaliniyoga

 

En yogaform där vi fokuserar på andning och meditation. Lugna rörelser varvade med dynamiska.

 

Lunch-HIIT

Intervallbaserad kondition- och styrketräning, i ett. Effektiv träning  då alla stora muskelgrupper engageras.

MAX

Ett högintensivt pass där vi ger just, MAX!
30 minuters riktigt slit som kommer variera och se olika ut från gång till gång.
Vi kommer jobba ”på tid” varierat med ”repetitioner”.
Ibland i par och ibland ensamma.

MamaCore

MamaCore – Ett pass som väcker musklerna igen, efter att du fött ditt barn och varit på efterkontroll. Bäckenbottenträning på ett funktionellt sätt samt uppträning av bålmuskulatur. Du tränar tillsammans med din bebis och andra mammor i samma situation. En fokusering på rygg och mage som kontinuerligt går över mer och mer på helkroppsträning.

Du som ej är medlem hos oss, är ändå välkommen att deltaga. Kostnaden för passet är då 60:-, och betalas i receptionen, innan pass.

 

 

MediYoga

Ett pass för dig som vill finna harmoni, balans i kropp och sinne. Vi påverkar vår inre blanas genom mantran, andningstekniker, fysiska rörelser, djup avslappning och meditation

MorgonSpinn (45min)

 

Ett spinningpass som passar alla, på morgonen. Lugn start, lite tuffare mot slutet men inget överdrivet jobbigt pass.

 

OutDoor

Passen syftar till att kondition och styrka skall förbättras. Arbete med stora muskelgrupper, teknik där spänst och explosivitet finns med. Löpning ingår som delmoment. Klädsel efter väder, gärna träningshandskar. Se anslag för varje enskilt pass.

Outdoor Bootcamp

Högintensiv träning utomhus i grupp.
Muskulaturen får träna styrka, snabbhet och syreupptagningsförmågan förbättras.
Vid dåligt väder körs Crottfitness i gymmet så tänk på att ha med dubbel uppsättning skor.

PowerCircle

Klassisk cirkelträning där du på olika sätt tränar kroppens muskler och uthållighet.
12 stationer med olika övningar; styrke kombinerat med uthållighet.

Pump

Enkla Skivstångsövningar i takt till pumpande musik. Du bestämmer själv hur tungt/lätt du kör och resultatet blir muskelkondition och styrka.

Styrkespinning

 

Ett pass i spinningsalen där vi varierar kondition och styrka på cykeln och lägger till styrkeövningar stående/liggandes på matta. Ett pass för hela kroppen!

 

StyrkeStep

 

Kondition och styrka. Enkla steg på stepbrädan, men med mycket fart, för att maxa konditionen. Variationer med styrka för ben, mage och rygg. Det ska vara enkelt men pulsigt.

 

Skivstång

Alla klassiska övningar: benböj, utfall, marklyft, rodd, bänkpress etc.
Varvas med pulshöjare.

StepMix

Lättare StepUp med återkommande stegkombinationer (kondition) som varvas med skivstång (styrka).

Stretch

Efter ett tufft träningspass är det skönt att stretcha.
Genom att regelbundet stretcha får vi en smidigare kropp vilket är ett steg mot en bra form.
Att kunna röra sig obehindrat och utan smärta gör livet enklare och är en bra investering för en rörligare kropp.

Spinning

Inspirerande musik och peppande ledare guidar dig i ett effektivt konditionspass som, via varierade positioner på cykeln samt tempo & motstånd, tränar hjärta och lungor.
En fiktiv bana av backar och raksträckor tränar dig optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

Tabata Flex

Olika övningar för styrka och puls.Tidsintervallerna varierar. Vår egen kroppsvikt och olika redskap används för att få ut så mycket som möjligt av passet.

TRXplus

 

Ett intervallpass; styrka varvat med kondition. Hälften av intervallerna görs i trx-band.

 

TGIF (Thank God It´s Friday)

Tabata

Tabata är en intervallform där man kör 8 set på 20 sekunder och tar i "för kung och fosterland". Därefter följer 10 sekunders vila.
Detta kör man i 8 set som tillsammans varar 4 minuter.
Hur många set man gör kan man välja själv.

XfitCircle

 

Ett tufft cirkelträningspass, där puls, styrka och statisk träning är inkluderade. 18 övningar vid 9 stationer, där ni två och två jobbar med olika övningar i två minuter/station.

 

Överkropp

Ett överkroppsorienterat pass med core-övningar och fokus på balans och stabilitet.
Vi använder redskap och kroppstyngden.

08-spinning

Varierande tidsintervaller följt av återhämtningspauser, men när det är intervaller - Då kör vi!

3-2-1 Spinning

Ett intervallpass där vi blandar mellan 3, 2 och 1-mintutersintervaller och även med tid för återhämtning. Vi växlar mellan tunga backar, snabba rusher och allt däremellan.

 

30/20-spinning

30min med 4-6min låtar där vi följer gunget i musiken.
20min med 45sek och 90sek intervaller med kortare pauser emellan.

Yoga

 

Ett dynamiskt pass med fokus på dina andetag.