Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

 

 

 

 

 

Information

 

 

Bokningsregler
- Passen släpps 7 dagar innan passtillfälle.
- Förmiddagspassen släpps vid 13:00.
- Generellt minimum 5 bokade / pass. Undantag förekommer. 
- Ring vid förhinder. Vi skriver ut din biljett !
- 10 min innan pass, släpps ej kvitterade platser, fria. Kö på plats, gäller.
- Bokningssystemets klocka avgör bokningsfrågor.
- Håll utkik på bokningssidan för Extrapass & senaste ändringar.
- Vid eventuella frågor/önskan om information, ring 0550-131 30. Vid hög aktivitet, garanteras ej alltid svar. Kontakta i god tid.

 

Bokning

För att kunna boka dina pass behöver du INLOGGNINGSUPPGIFTER; dessa får du av oss i receptionen när du köper något av våra träningskort. Är du tillfällig gäst gör vi en gästbokning åt dig via telefon (0550-131 30). 

 

På plats
PRICKA AV DIG genom att dra ditt kort och ta ditt kvitto/BILJETT ur biljettskrivaren. Biljetten gäller som entré till passet. KOM I TID! Biljetten måste hämtas ut innan passets start. Hämtas inte biljetten avbokas din plats automatiskt och din plats blir ledig för drop-in.

Våra pass

CORE
Styrke- och stabiliseringspass med enkel koreografi i grupp, för kroppens kärna (mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur) Kropp och redskap används som motstånd. Pulsökande övningar som inslag finns i passet, hopp förekommer men kan undvikas. Passar utmärkt att kombinera med annan styrke/konditionsträning.

SKIVSTÅNG
Alla klassiska övningar: benböj, utfall, marklyft, rodd, bänkpress etc. Varvas med pulshöjare.

TABATA
Tabata är en intervallform där man kör 8 set på 20 sekunder och tar i "för kung och fosterland". Därefter följer 10 sekunders vila. Detta kör man i 8 set som tillsammans varar 4 minuter. Hur många set man gör kan man välja själv.

 

 

 

SPINNING
Inspirerande musik och peppande ledare guidar dig i ett effektivt konditionspass som, via varierade positioner på cykeln samt tempo & motstånd, tränar hjärta och lungor. En fiktiv bana av backar och raksträckor tränar dig optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

OUTDOOR
Passen syftar till att kondition och styrka skall förbättras. Arbete med stora muskelgrupper, teknik där spänst och explosivitet finns med. Löpning ingår som delmoment. Klädsel efter väder, gärna träningshandskar. Se anslag för varje enskilt pass.

FYSIOFLEX
Utmana och träna din styrka, rörlighet och flexibilitet i ett behagligt tempo. Perfekt för dig som behöver vinna rörlighet, slappna av i muskulaturen och träna din kroppskontroll.

 

 

 

 

MAX
Ett högintensivt pass där vi ger just, MAX! 30 minuters riktigt slit som kommer variera och se olika ut från gång till gång. Vi kommer jobba ”på tid” varierat med ”repetitioner”. Ibland i par och ibland ensamma. 

 

 

PUMP
Enkla Skivstångsövningar i takt till pumpande musik. Du bestämmer själv hur tungt/lätt du kör och resultatet blir muskelkondition och styrka. optimalt, men är samtidigt skonsamt för knä och leder.

YOGA ME
Yoga med fokus inåt. Anding, avslappning och meditation.

 

 

 

 

 

STYRKA & UTHÅLLIGHET
Längre intervaller där kondition och styrkemoment varvas för att förbättra uthållighet och flås.

XFIT
Stationsträningmed intervaller, där vi blandar både styrka och kondition. Enkla övningar, där vi satsar på högintensivträning. 

ÖVERKROPP
Ett överkroppsorienterat pass med core-övningar och fokus på balans och stabilitet. Vi använder redskap och kroppstyngden.